Virhelaskutus

Voidaanko minua puhelinlaskussa virheellisesti laskuttaa sellaisista puheluista, joita liittymästäni ei todellisuudessa ole soitettu?

Nykyinen digitaalinen puhelinverkko on tapahtumatietojen osalta hyvin luotettava. Laskutuksen pohjana ovat laissa määritellyt teletunnistetiedot, joilta edellytetään erittäin suurta luotettavuutta. 

Alan toimijoiden tai viranomaisten tiedossa ei ole tapauksia, joissa olisi esiintynyt suoranaista virhelaskutusta siinä merkityksessä, että operaattorin laskutustietoihin olisi ilmestynyt "tyhjästä" ylimääräisiä tapahtumia.

Mikäli laskussa esiintyy "ylimääräisiä" puheluita tai muita palveluita, kannattaa kuluttajan yleensä selvittää onko joku muu henkilö mahdollisesti luvatta käyttänyt hänen liittymäänsä.

Takaisin kysymyksiin.